آموزش کیوکوشین کاراته ، آموزش کیوکوشین اندروید

آموزش کیوکوشین کاراته ، آموزش کیوکوشین به صورت حرفه ای ، فارسی و تصویری

آموزش کیوکوشین کاراته ، آموزش کیوکوشین به صورت حرفه ای ، فارسی و تصویری

آموزش کیوکوشین کاراته ، آموزش کیوکوشین اندروید

در این وبلاگ به صورت رسمی به آموزش کیوکوشین کاراته به صورت حرفه ای و فارسی به همراه تصاویر و نکات دیگر میپردازیم آموزش کاتا کیوکوشین ، آموزش کمیته از جمله این اقدامات است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

آداب دوجو (Dojo Etiquette )

آداب دوجو

این آداب میتواند در سبک های مختلف متفاوت باشد اما در اینجا آداب کلی به اضافه نکاتی درباره آداب دوجو کیوکوشین کاراته ذکر می کنیم .
با رعایت این اداب یک پیوند اعتماد و احترام بین شما و استاد و دیگر اعضا بوجود می آید .
به خصوص در کیوکوشین کاراته که مسیر کیوکوشین از طریق آموزش مداوم، کار سخت، نظم، تعهد، تواضع و احترام به فرجام می رسد.

۱- هنگام ورود و یا خروج از دوجو،شایسته است که رو به  اُ سِنسی (سِنسی بزرگ)، کامیزا (جایگاه ویژه) و یا جلو کلاس (الگوی شومِن) ،به نشانه احترام تعظیم کنید .همچنین هنگام خروج و ورود به محل تمرین (تاتومی)نیز باید تعظیم کرد.

در کیوکوشین کاراته:

هنگام ورود به دوجو ابتدا رو به جلو کلاس تعظیم میکنیم  و اوس می گوییم.سپس رو به دیگر مدرسان و شاگاردان تعظیم میکنیم و اوس میگویم . هنگام خروج نیز به همین ترتیب عمل میکنیم اما برعکس ورود، یعنی اول رو به اعضا و بعد رو به جلوی دوجو میباشد.
(نکته : دوبار اوس)

۲- پنچ دقیقه زودتر و حداکثر سر موقع در کلاس حاظر شوید .اگر دیر به کلاس رسیدید، با سکوت در حالت سیزا لبه  محل تمرین (تاتمی) بنشینید تا استاد به شما اجازه پیوستن به تمرین را بدهد.

 

در کیوکوشین کاراته:

بطورعادی وارد دوجو  شوید (مانند گزینه یک عمل کنید )،سپس در لبه محل تمرین یا ورودی دوجو پشت به کلاس در حالت سیزا بنشینید.آنگاه چشم های خود در حالت موسوکو ببندید،بی سر صدا منتظر باشید تا مربی ارشد به  شما اجازه ورود بدهد. این اجازه ممکن است بلافاصله انجام شود اما مهم این است تا کسب اجازه باید زانو بزنید که معمولا طول میکشد .
هنگامی که به شما اجازه ورود داده شد 
باید جواب دیر آمدن را بدهید که به صورت های مختلف اتفاق می افتد اما معمولا به سه صورت زیر است :

الف-در همان حالت سیزا تعظیم کرده و اوس را با لقب مربی ارشد بگویید (مثلا ،اوس شیهان ).
سپس می ایستید و رو به مربی (یا جلو دوجو ) بگویید :اوس،هیتسوری شیماس (shitsurei shimasu) .
این یک عبارتی ژاپنی  به معنای ببخشید و در اینجا منظور این هست که ببخشید که دیر کردم و به انتهای صف تمرین وارد شوید .
با این حال قسمت دوم برای بیان هیتسوری شیماس ممکن هست انجام  نشود. شاگرد نیز بلافاصله بعد از تعظیم و اوس به صف تمرین بپیوندد.
ب-در حالت دوم نیز بعد از اجازه ورود توسط استاد ، در همان حالت سیزا تعظیم کرده ودر جواب دیر امدن  گفته میشود:اوس ، هیتسوری شیماس .
آنگاه می ایستد و رو به مربی یا جلوی دوجو اوس را میگوید و به انتهای صف می پیوندد .وباز هم قسمت دوم مربوط به ایستادن ممکن هست انجام نشود.
ج-با گفتن کلمه اوس بلافاصه به تمرین می پیوندد .
توجه شود که باید در انتهای صف پیوست نه جایگاه رتبه،وهمچنین ممکن است از شما خواسته شود قبل از پیوستن به تمرین کاری انجام دهید و این می تواند پاسخی باشد برای اینکه شما از دیر آمدن متاسف هستید.

۳-بدون کفش وارد محل تمرین (تاتمی) شوید با کفش ممنوع است.
۴- لباس هایتان را روی محل (تمرین) تاتومی عوض نکنید.
۵-به استثنا شاگردان جدید همه شاگردان باید لباس مخصوص سبک خود را داشته باشند .{در کیوکشین لباس سفید یک دست با آرم های کانجی یا کَنکو هست }
۶-لباس هایتان را مرتب بپوشید ، خانم ها  حتما از یک تی شرت ، رکابی یاچیز مشابه ای ،معمولا به رنگ سفید ، زیر لباس استفاده کنند.
۷-هر لباس پوشیدنی در دوجو باید شسته و رفته و تمیز باشد.اما بسیاری از اساتید طبق فلسفه ای در اوکیوانا میخواهند کمربند خود را نشویید چرا که ، تمرینات سخت و تلاش های شما را حفظ میکند و با شستن آن از بین میرود . البته کمربند باید آشکار باشد .به هرحال کمربندعرق نمیکند در صورت گرفتن بوی عرق میتوانید آن را فقط خیس کنید و بگذارید خشک شود.
۸-قبل از تمرین، ساعت،انگشترو جواهراتتان را در بیاورید.
۹- ناخن های دست و پایتان را کوتاه و مرتب نگه دارید.
۱۰- از آوردن غذا و نوشیدنی و جویدن آدامس در دوجو پرهیز کنید.
۱۱-به دلیل سلامتی توصیه میشود که حداقل یک ساعت قبل از تمرین غذا بخورید ،زیرا برای بدن مناسب نیست .
۱۲-قبل از شروع تمرین توصیه میشود به توالت بروید.جدا از اینکه ترک کلاس بی ادبی هست ، یک ضربه اتفاقی  به مثانه  پر میتواند بسیار خطرناک می باشد.
۱۳- صحبت کردن در کلاس را به حداقل برسانید،محدوده صحبت کوتاه و مربوط به تمرین باشد.
۱۴- کاملا متوجه دستورات استادتان باشید و بلافاصله انجام دهید .
۱۵- اگر شما به هر دلیلی در میان تمرین باید کلاس را ترک کنید،به پیش استادتان بروید و کسب اجازه کنید.
۱۶-در کلاس مشغول زورآزمایی های بی مورد و درگیری های سخت نشوید.{در کیوکوشین هنگام بدن سازی، قدرت ضربات شما با توجه به درصدی که استادتان تعیین میکند باشد}

 

۱۷-کاراته با تواضع و ادب  شروع و پایان می پذیرد. همیشه باید با مربیان با احترام رفتار کنیم .
{در کیوکوشین کاراته اگر ما ذاتا نتوانیم  تواضح و ادب را ارمغان بیاوریم پس به دوجو کیوکشین تعلق نداریم }
۱۸- هنگام دست دادن به ارشد باید از دو دست استفاده کنید . شما باید از دست راست برای تکان دادن و با دست چپ به آرامی پشت دستشان را لمس کنید .
۱۹-هرگز کمیته را تمرین نکنید مگر اینکه یک مربی نظاره گر باشد .
۲۰- هرگز از درجه بالا برای انجام کمیته درخواست نکنید .اگر درجه بالاتر از شما خواست تا کمیته انجام دهید ،نباید خواسته او را رد کنید .

کیوکوشین کاراته

هنگام تمرین کمیته با یک کمربند مشکی ،همیشه احترام به رتبه خود را نشان میدهد. زیرا آنان در حقیقت کمربند مشکی هستند ،و به این معنی نیست که از کمریند خود بهره ای ببرند .برای مثال کمربند مشکی نباید این احساس را به حریفان بدهد که در برابر حملات قوی از خود دفاع میکنند.به یاد داشته باشید آیین دوجو، احترام است .(کیوکوشین)

هنگام تمرین کمیته با خانم ها و جوانتر ها مراقب باشید .زیرا آنها جثه و قدرت یکسانی با شما ندارند.(کیوکوشین)

 –هرگز نخواهید از اهدف استاد سردر بیاورید و هرگز صحبت نکنید مگر اینکه توسط مربی خواسته شود .اگر چیزی را درک نکردید با صدای بلند اوس بگویید و دستان را بالا ببرید تا استاد به شما اجازه صحبت دهد .(کیوکوشین )

همیشه باید با احترام بود

همیشه باید با محبت بود

لطفا از زندگی خود در کیوکوشین کاراته لذت بیرید .

 

  • محمد پارسا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی